МИССИЯ: "Біз білім алушылардың өзін-өзі табысты жүзеге асыруы үшін, олардың жеке мүмкіндіктерін ескере отырып, білім беру сапасын арттыруға бағыт аламыз" Миссия школы: «Мы нацелены на повышение качества образования с учетом индивидуальных возможностей обучающихся для их успешной самореализации» Құндылықтар: Білім Кәсібилік Отансүйгіштік Адамгершілік Ынтымақтастық Ценности: 1.Знание 2.Профессионализм 3.Патриотизм 4.Гуманизм 5.Сотрудничество Болашаққа бағдар: 2030 жылы біздің мектеп Қазақстанда инклюзивті білім беруді енгізу бойынша алғашқы 10-дық топ тәжірибелік алаңында болуды көздейді; Видение: В 2030 году наша школа в топ 10-ти стажерских площадок по внедрению инклюзивного образования в Казахстане;
Кіру
AA+
МИССИЯ: "Біз білім алушылардың өзін-өзі табысты жүзеге асыруы үшін, олардың жеке мүмкіндіктерін ескере отырып, білім беру сапасын арттыруға бағыт аламыз" Миссия школы: «Мы нацелены на повышение качества образования с учетом индивидуальных возможностей обучающихся для их успешной самореализации» Құндылықтар: Білім Кәсібилік Отансүйгіштік Адамгершілік Ынтымақтастық Ценности: 1.Знание 2.Профессионализм 3.Патриотизм 4.Гуманизм 5.Сотрудничество Болашаққа бағдар: 2030 жылы біздің мектеп Қазақстанда инклюзивті білім беруді енгізу бойынша алғашқы 10-дық топ тәжірибелік алаңында болуды көздейді; Видение: В 2030 году наша школа в топ 10-ти стажерских площадок по внедрению инклюзивного образования в Казахстане;
AA+
+7 (777) 777-77-77

Notice: Undefined index: headerType in /var/www/vhosts/zhez-school3.edugov.kz/httpdocs/templates/shkola_it/html/mod_btn/authMobileDropdown.php on line 20
Вход в аккаунт kz

Балаларды оқыған мәтінді түсінуге қалай үйрету керек?

Түсінбей оқу

Балалардың бастауыш мектепте үйренетін алғашқы және маңызды дағдыларының бірі - оқу. Көптеген ата -аналар балаларын ерте жастан бастап оқуға үйрете бастайды, бұл болашақта оларға үлкен көмек болады деп сенеді. Алайда оқу дағдысын меңгеру деген сөздің толық мағынасында оқуды үйренуді білдірмейді.

Ең бастысы, бала мәтінді оқып қана қоймай, оны түсіне алады. Сонымен қатар, зерттеу деректері тек бастауыш сынып оқушылары ғана емес, тіпті жоғары сынып оқушылары да оқыған мәтінді түсінбейтінін көрсетеді. Олар оқығандарын тек механикалық түрде жаттап алады, «сығылумен» айналысады және өз бетінше оқығанда көбінесе шығарманың сюжетін де түсіне алмайды.

Егер сіз осы бағытта бірінші сыныптан бастап мақсатты түрде жұмыс жасасаңыз, түсініп оқуға арналған арнайы жаттығуларды қолдана отырып, «түсінбей оқу» мәселесін шешуге болады.

Мәтінді түсінуге арналған дәстүрлі жаттығулар

Әрине, мәтінді түсінуге арналған бірнеше дәстүрлі тапсырмалар бар:

  • таныс емес сөздерден тауып, олардың мағынасын білу;
  • мәтінді атау, оны абзацтарға бөлу;
  • жоспар құру;
  • мәтіннің негізгі идеясы мен тақырыбын бөліп көрсету;
  • мәтіннен табиғаттың немесе батырдың сипаттамасын табу;
  • мәтін бойынша сұрақтарға жауап беру.

Бірақ мәтінді түсінуге арналған басқа да жаттығулар бар, оларды бастауыш сынып мұғалімдері жиі пайдаланады, бірақ сонымен бірге жақсы әсер етеді. Олардың кейбіреулерін мектепке дейінгі балалармен іріктеп қолдануға болады.

Сөзбен және сөйлеммен жұмыс жасауға арналған жаттығулар

Бірінші кезеңде балаларды сөзге және оның бөліктеріне мұқият болуға, логиканы дамытуға үйрету керек. Ол үшін жұмбақтар, ребустар, харадалар, сөзжұмбақтарды қолдануға болады.

Келесі кезең - мәтінді сөйлем деңгейінде түсінуге бағытталған жаттығулар. Бұл дағдыларды дамыту үшін келесі әдістерді қолдану тиімді:

  • Сөздерде буындары жоқ мәтінді оқу.
  • Мәтінді жетіспейтін сөздермен оқу (оқушылар мағынасына сәйкес келетін сөздерді немесе сөз тіркестерін енгізуі керек, ал мәтін оқушыларға бұрыннан таныс немесе жаңа болуы мүмкін).
  • Үлкен әріптермен жазылған және бөліктерге бөлінген мәтінді қалпына келтіру.
  • Сөйлемнің басы мен соңының байланысы.
  • Ұсыныстарды тарату.
  • Мәтіндегі, «нонсенс» мәтініндегі тілдік немесе мазмұндық бұзушылықтарды түзету.
  • Әңгіме немесе кілт сөз бойынша ұсыныс жазу.

Мәтінді түсінуге және түсінуге арналған жаттығулар

Ақырында, жаттығулар тізбегі жұмыстың негізгі идеясын, мағынасын түсініп, мәтінді тұтастай түсінуге бағытталған:

  • Мәтіннің логикалық реттілігін қалпына келтіру (студенттер мағынасына қарай немесе жоспар бойынша бөліктерге бөлінген мәтінді қалпына келтіруі керек).
  • Пленка / презентация құру (оқушылар мәтінді бөліктерге бөледі, әр бөлікті суреттейді және қол қояды, содан кейін суреттегі мәтінді қайталайды).
  • Иллюстрациялар бойынша мәтіннің мазмұнын анықтау.
  • Мәтінге иллюстрациялар таңдау.
  • Мәтінді шығармашылық түрлендіру (оқушылар мәтіннің жалғасын ойлап табуы керек немесе қандай да бір шартты өзгертуі керек, мысалы, іс -әрекеттің орны, кейіпкердің мінезі, және бұл жағдайда оқиғалар қалай дамитынын елестетуге тырысу керек) .
  • Мәтіннің тақырыбын ашатын мақал -мәтелдерді таңдау.
  • Мәтіндегі дұрыс және бұрыс пікірлерді таңдау (мұғалім шешімдерді оқиды, оқушылар олардың дұрыс немесе бұрыс екенін анықтайды).
  • Шығарманың кейіпкерлерінің бірінің атынан мәтінді шығармашылық түрде қайталау.
  • Әрі қарайғы оқиғаларды болжау (оқу кезінде сіз тоқтай аласыз, «Бұдан кейін не болады деп ойлайсыз?», «Сіз қалай ойлайсыз, бұл неге әкеледі?» Сұрақтарын қоюға болады).
  • Мәтінге немесе мәтін тобына викториналар (ойын сауалнамасы) өткізу.
  • Оқу барысында мәтінге белгілер қою (шартты белгілер таныс ақпаратты, жаңа білімді және түсініксіз, нені талқылағыңыз келетінін белгілейді).

Бұл жаттығулар оқушыларға не береді?

Мұндай жаттығуларды сабақта жүйелі түрде қолдану нәтижесінде оқушылар:

  • оқылған мәтінді жаңғырту, оны толық бөліктерге бөлу;
  • мәтіндегі маңыздысын табыңыз, мәтіннің мағынасын, оның негізгі идеясын көріңіз;
  • автордың образдарын жаңғырту үшін қиялды қолдану;
  • «сигналдар» мәтінін қараңыз - кілт сөздер, суреттер;
  • оқуды өз тәжірибесімен байланыстыра отырып, «белсенді түрде» оқу, сұрақтар қою, мазмұнын болжау;
  • шығарманың оқиғалары мен кейіпкерлеріне автордың берген бағасынан хабардар болу;
  • оқығандарыңыз туралы ойланыңыз және осы мәселе бойынша өз позицияңызды анықтаңыз;
  • мәтінді оқу кезінде зейінді, есте сақтауды, ойлауды, қиялды, эмоцияны т.б.

Мұндай жаттығуларды қолданудың негізгі нәтижесі сәтті оқуда ғана емес, ол баланы өмір бойы серік етеді және оны интеллектуалды және рухани белсенді, ойлы оқырманға, бас әріппен оқырманға айналдырады.

Мектептің психологиялық қызметі.